Kame Sherpa

Ziektekosten Kame Sherpa

Zoals u heeft kunnen lezen, is deze stichting begonnen doordat Ton van der Kop had besloten om Kame Sherpa tot “zijn goede doel” te benoemen. Inmiddels zijn we vele jaren verder en is de gezondheid van Kame achteruit gegaan.

Sinds 2012 heeft Kame een nierziekte. Hij was erg moe, had een opgezwollen lichaam en had veel pijn. Hiervoor stond hij iedere maand onder behandeling in een ziekenhuis in Kathmandu. Uiteraard kreeg hij voor elk bezoek aan een dokter of ziekenhuis, een rekening gepresenteerd. Door de stichting wordt daarom een jaarlijkse bijdrage geleverd aan deze voor Nepalese begrippen, hoge onkosten.

Werken was voor Kame de afgelopen 3 jaar bijna niet mogelijk.

In het eerste jaar waren de diverse onderzoeken en behandelingen, de grootste kostenpost.

Sinds 2015 gaat het weer iets beter met hem. Hij moet nog medicijnen slikken en af en toe naar het ziekenhuis voor onderzoek.

Wij sponsorden Kame met 100.000 Rs per jaar. ( 2015: € 928,22)

Op dit moment gaat het steeds beter met Kame en heeft hij minder behandelingen / medicijnen nodig. Daarom kan deze bijdrage naar beneden worden bijgesteld.