Oprichter:

Anita van der Kop

Bestuurslid:

Leo van Nieuwenborg

Ton In Memoriam, Ton is 24 september 2012 op 72 jarige leeftijd overleden. Zelf gaf hij aan dat hij niet zo sportief was als Otto, maar hij heeft wel een paar marathons en berglopen op zijn naam staan. Hij verloor zich graag in technische details en bij gebruikers problemen met een pc, jeukten zijn vingers om zelf te gaan programmeren. Hij fotografeerde ook graag en zijn streven was om een paar dierenfoto’s te maken, die even goed waren als die van Otto. Ton was zoals hij dat zelf benoemde, de hoofdschuldige aan het ontstaan van Stichting Milijuli, maar hij vermelde daarbij dat het zonder Otto en Paul nooit zover was gekomen. Overal waar U op deze site het woordje ik of mij tegenkomt, gaat het over de persoon Ton. Dit was het gevolg omdat hij als “hoofdschuldige” vond dat hij het meeste werk moest doen.

Zijn laatste wens, om de urn met zijn as naar Duble te brengen, is in maart 2013 vervult.

Otto is een heel sportief iemand, die graag heel goede foto’s van vogels maakt en daarin nog slaagt ook. Zijn foto’s vindt U op Pbase http://pbase.com/otto1. Otto heeft vele trektochten in de Himalaya (Nepal en Tibet) in de Alpen en Dolomieten gemaakt. Hoogtepunten waren ook de tochten in Kenia en Papua.
Otto vindt ook nog tijd om voor de atletiekvereniging AV Weert te werken.

Jan is diverse malen met Ton en/of Anita in Nepal geweest, onder andere om schoolspullen te brengen naar Duble en voor het organiseren van de diverse projecten voor de stichting. Hij heeft interesse in fotografie, Nepal en Thailand. Via Anita kwam hij in contact met Ton en benoemd tot bestuurslid. Na het overlijden van Ton, nam Jan de functie en werkzaamheden van secretaris over.

Anita is de nicht van Ton van der Kop. Ze is getrouwd met Jan Wullems, de secretaris. Ze is verschillende keren met Ton en/of Jan, naar Nepal op vakantie geweest en naar Duble voor schoolspullen te brengen naar de Jana Yoti school. Ze heeft dezelfde passie voor het land en bevolking als Ton had. Na het overlijden van Ton, heeft zij een deel van zijn werk overgenomen door penningmeester te worden.

Voor deze website onderhield Ton de originele website van Stichting Milijuli. Omdat wij deze niet verloren willen laten gaan is deze nog steeds beschikbaar via de volgende link.

StichtingMilijuli_NLplusNP

De Originele Milijuli Site