Projectvoorstellen van de Dubleli Milijuli Group

Ons commentaar

Dit is al gerealiseerd.

Hier hebben we op ad-hoc basis aan meegewerkt en verdient continu aandacht.

Is op het lijstje met ad-hoc projekten gezet.

Voetbal en schaakspel(len) zijn als mogelijk presentje genoteerd.

Vinden we belangrijk en we willen er ons voor inzetten.
Kennis van de Engelse taal is een voorwaarde om ergens anders (in een stad) een een vervolgopleiding te kunnen volgen.

Hier werken we niet aan mee. Bij de succesvolle voltooiing van een project kan natuurlijk wel een feestje georganiseerd worden voor de gemeenschap.

Realisatie ligt in een verre toekomst. Bovendien ligt onze voorkeur meer bij het, op het platteland, beschikbaar krijgen van beroepsopleidingen, die aansluiten op de basisschool. Onder de beroepsopleidingen rekenen we ook de opleidingen in de landbouw en veeteelt.
Om na de basisschool een beroepsopleiding te volgen moet men bereid zijn om verder te lopen en zelfs, in eigen streek, op kostschool te gaan.

Hier willen we aan bijdragen. We kunnen blij zijn dat de bestuursleden van DMG zich veel inspanningen getroosten om hun dorpsgenoten te helpen, maar zij zelf hebben het ook niet breed en ze moeten ook een gezin onderhouden. Ze werken in de trekking business en zijn daardoor lange periodes niet in Kathmandu. De communicatie en rapportage verloopt daardoor soms nogal traag. Het is ons wel wat waard om daar verbetering in aan te brengen.
Dit is een mooi punt voor samenwerking van de Nederlandse organisaties, die in hetzelfde gebied hulp bieden.
In 2009 zijn we begonnen een bijdrage te geven.

We gaan ook met DMG overleggen hoe we het best kunnen anticiperen op de plannen, die de nieuwe regering heeft met het onderwijs.

Wij zijn geen onderwijsexperts, maar van huis uit techneuten. Wij pretenderen ook niet alle in en outs van de situatie in Nepal te kennen. we zijn echter bereid om bij te leren en staan dus open voor commentaar.