Andere organisaties, die de mensen in Duble en omgeving hulp bieden.

Overlap in de activiteiten?

Er is een gedeeltelijke overlap in de doelstellingen.

Er is geen overlap. Zij hebben de school in Bhitte geadopteerd. Wij richten ons op de school in Duble. De twee scholen liggen meer dan een uur lopen uit elkaar.

De initiatiefnemers van deze stichting hebben veel gedaan voor de inwoners van Duble en omgeving. Ze richten zich daar op de aanleg van basale sanitaire voorzieningen, d.w.z. drinkwater en toiletten.
Ook belangrijk vinden wij de watermolens, waarvan ze de bouw gefinancierd hebben. Deze graanmolens besparen de vrouwen elke dag uren werk met de stenen handmolen.

Er is een gedeeltlijke overlap.
De stichting faciliteert de scholing van kinderen van Nepalese medewerkers van de reisorganisatie HT Wandelreizen in Meppel.
Verscheidene mensen uit de omgeving van Duble werken regelmatig voor HT.

Dat hier alleen Nederlandse organisaties staan komt doordat veel personeel van HT Wandelreizen hier vandaan komt.

In elke stichting is er een klein groepje mensen actief. Het totaal aantal mensen is dus toch niet groot.
Het geld dat deze stichtingen ter beschikking hebben wordt verkregen door persoonlijke kontakten en persoonlijke inzet. Bij de werving zitten we dus niet op elkaars lip. Bij Stichting Milijuli hebben we nog nooit gemerkt dat we een donatie kregen, die anders naar een van de andere stichtingen zou zijn gegaan.

Door de faciliteiten van het internet kennen we elkaar tenminste en het is dan bijzonder eenvoudig om doublures te voorkomen. Wanneer we ergens dezelfde prioriteiten hebben kunnen we ook samenwerken.
Door de inzet van enkele kleine stichtingen is er daar meer te bereiken dan door één grote stichting. Om met de Nepalese gidsen te spreken: "Big groups, big problems. Small groups, small problems".